28.03.2019

Asiakaspalvelu ja maksuvalvonta vesilaskutuksen aikasyöpöt

Teemat: Vesilasku, Isännöitsijä, Vuokrataloyhtiön edustaja, VertoPro

Kysyimme sadoilta isännöintitoimistossa työskenteleviltä ammattilaisilta, mitkä vesilaskutukseen liittyvät työt he kokevat epämiellyttäviksi ja mitkä taas syövät eniten heidän aikaansa.

”Ihmiset epäilevät mittarilukemiaan”, vastaa yksi. ”Ikävintä on väitellä asukkaan kanssa”, sanoo toinen. Kolmas kertoo, että laadukas asiakaspalvelu on tärkeää, mutta vie valtavasti aikaa. Ja niinhän se vie: puhelimessa ja näppäimistön ääressä kuluu työaikaa, jonka voisi käyttää tuottavaan tekemiseen.

 

Isännöitsijät nimesivät Verton kyselyssä asiakaspalvelun selkeästi vaivalloisimmaksi vesilaskutukseen liittyväksi työtehtäväksi.

 

Yhteydenpito huoltoyhtiöön, taloyhtiöiden tiedottaminen ja vesilaskutus saivat kyselyyn vastanneilta tasaista kannatusta, mutta toiseksi epämiellyttävin ja aikaa vievin työtehtävä vedenmittauksen ja laskutuksen ympärillä on isännöitsijöiden mukaan maksuvalvonta: ”Työtavoissa olisi sisäisesti paljon kehittämistä”.

 

Kaiken kattava älyvesipalvelu VertoPro

 

VertoPro on Suomen ainoa kaiken kattava älyvesipalvelu. Se pyyhkii kaiken vedenmittaukseen ja vesilaskutukseen liittyvän isännöitsijän työpöydältä. Palvelumalli on selkeä: Verton asiantuntijat hoitavat mittauksen, laitteiden huollon, järjestelmän ylläpidon ja asiakaspalvelun, Visma PPG taas laskutuksen, maksuvalvonnan ja perinnän.

 

Kaiken kattava VertoPro on vaivaton, luotettava ja tuottava. Se poistaa vesilaskutuksen hallintokulut ja vapauttaa maksimoimaan tuottavan työajan.

 

Lataa ostajan opas

 

Teemat: Vesilasku, Isännöitsijä, Vuokrataloyhtiön edustaja, VertoPro

Tilaa blogi sähköpostiisi

Tilaa blogi sähköpostiisi. Samalla liityt sähköpostilistaan, josta saat tietoa sinua kiinnostavista aiheista.